Ekonomi

Visa Mediterranean Tourism Analysis’e göre 2022, Türkiye için turizmde rekorlar yılı oldu.

Analiz sonuçlarına göre 2022 yılı Türkiye’nin turizm alanında hem ziyaretçi sayısı hem de Akdeniz bölgesinde yapılan harcamalar açısından rekor kırdığı bir yıl oldu.
 
Türkiye’nin yanı sıra Akdeniz’e kıyısı bulunan İspanya, Fransa, İtalya, Portekiz, Yunanistan, Malta ve Hırvatistan’daki turistlerin harcamalarını inceleyen Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin orta sıralarda en çok büyüyen pazar olduğunu ortaya koydu. 2022’de bu ülkelerin. Analize göre, 2022’de Akdeniz havzasındaki bu ülkelerdeki kartlı ziyaretçi sayısı, pandemi öncesi son “normal” yıl olan 2019’a göre yüzde 17 artarken, Türkiye’de yüzde 43 arttı. Turistlerin kartlarıyla yaptıkları harcamalar Akdeniz havzasında yüzde 43 artarken, Türkiye’de bu oran yüzde 90’a ulaştı. Kart başı harcamalar Akdeniz havzasında %22 artarken, Türkiye’de bu büyüme %32 oldu. Rakamlar, Türkiye’nin 2022’de turizmde Akdeniz’in yıldızı olduğuna işaret etti.
 
Visa Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Lideri Sertan Şener, “Visa Akdeniz Turizm Analizi, Visa’nın kart harcama verilerini analiz ederek, yabancı turistlerin ülkemizdeki harcama eğilimleri hakkında bize çok değerli bilgiler sağlıyor. Turizm açısından bakıldığında, ülkemizi tekrar ziyaret eden turistlerin daha yüksek turizm geliri bırakmasından, Türkiye’nin perakende alışveriş ve sağlık turizmindeki önemine kadar pek çok stratejik öngörü ortaya çıkıyor. Bu bilgilerin ülkemizin turizm gelirlerini artırmak için turist kesimlerinin bilinçli hedeflenmesine yönelik stratejilerin geliştirilmesi ve sürenin 12 aya uzatılmasında turizm sektörünün tüm paydaşlarına ışık tutacağını umuyoruz. Visa olarak, kartlı alışveriş süreçlerine ilişkin verileri analiz ederek elde ettiğimiz içgörülerle dünyanın birçok yerinde kamu ve özel şube işbirlikleri ile ekonominin daha kapsayıcı ve sürdürülebilir hale gelmesine katkıda bulunuyoruz. Ülkemizde GSYİH’nın yüzde 5’ini oluşturan ve 1 milyondan fazla kişiye istihdam sağlayan turizm sektörünün gelişim ve katma maliyet alanlarına işaret eden bu Analiz ile Türk turizmine destek vermekten mutluluk duyuyoruz” dedi.
 
Turizm harcamalarında lider ülkeler
Visa Mediterranean Tourism Analysis’e göre 2022’de Türkiye’yi ziyaret eden ilk üç turizm koridoru sırasıyla İngiltere, Amerika ve Almanya’dan gelen turistler oldu. Kartlarıyla en çok harcama yapanlar arasında Amerika, İngiltere ve Suudi Arabistan’dan gelen turistler sırasıyla ilk üçe girdi. Ancak kart başına en çok harcama yapanlara baktığımızda Körfez ülkeleri ön plana çıktı.
 
Kart harcamalarının çoğu İstanbul’da
Visa Mediterranean Tourism Analysis’e göre 2022’de turistlerin en çok harcama yaptığı il İstanbul oldu. İstanbul’u sırasıyla Antalya ve Muğla izledi. ABD ve Körfez ülkelerinden gelen turistler kartlarıyla İstanbul’da en çok harcama yaparken, İngiltere ve Almanya’dan gelenler Antalya’da, İngiltere ve Amerika’dan gelenler Muğla’da kartlarıyla en çok harcama yapanlar oldu.
 
İkinci kez gelen ziyaretçiler neredeyse iki kat daha fazla döviz bırakıyor
Visa Akdeniz Turizm Analizi’ne göre 2021’de Türkiye’yi ziyaret eden her 5 turistten biri 2022’de tekrar Türkiye’yi tercih ediyor. Analizin turizm stratejisi açısından sunduğu değerli içgörülerden biri de ülkemize ikinci kez gelen turistler. döviz bazında ortalama turist harcamasının yaklaşık iki katı kadar zaman harcanmaktadır.
 
Türkiye’de perakende alışveriş ön plana çıkıyor
Visa Mediterranean Tourism Analysis’e göre 2022’de perakende alışveriş, Türkiye’deki turistlerin harcamalarında açık orta (%43) ile başı çekiyor. Bu yönüyle Türkiye, turistik konaklama ve yeme içmenin ön planda olduğu diğer Akdeniz ülkelerinden ayrılmaktadır. Türkiye’de ikinci değerli harcama kategorisi, turizm harcamalarının yüzde 37’sini oluşturan konaklama ve yeme-içme oldu.
Sağlık branşı ise Türkiye’yi ziyaret eden turist harcamalarının yüzde 7’sini oluşturan üçüncü büyük kategori olarak dikkat çekti.
 
 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu